Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

Whatsapp Kent Rehberi Ödeme İşlemleri
Artvin Belediye Başkanlığı
Artvin Belediye Başkanlığı
  • BAŞKAN
    • Özgeçmiş
  • BİRİMLER
    • Bilgi İşlem Müdürlüğü
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • Etüt Proje Müdürlüğü
    • Fen İşleri Müdürlüğü
    • Hukuk İşleri Müdürlüğü
    • İmar Ve Şehircilik Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü
    • İtfaiye Müdürlüğü
    • Kültür Ve Sosyal İşler Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • Muhtarlıklar Müdürlüğü
    • Özel Kalem Müdürlüğü
    • Park Ve Bahçeler Müdürlüğü
    • Temizlik İşleri Müdürlüğü
    • Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
    • Veteriner İşleri Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Zabıta Müdürlüğü
  • HABERLER
    • Duyurular
  • KURUMSAL
    • Belediye Meclisi
    • Meclis Kararları
      • Meclis Kararları 2025
      • Meclis Kararları 2024
      • Meclis Kararları 2023
      • Meclis Kararları 2022
      • Meclis Kararları 2021
      • Meclis Kararları 2020
      • Meclis Kararları 2019
    • Teşkilat Şeması
    • Misyon & Vizyon
    • Muhtarlarımız
    • Eski Belediye Başkanlarımız
    • Raporlar ve Tablolar
      • Faaliyet Raporları
      • Sayıştay Raporları
      • Mali Raporlar
    • Yönetmelikler
    • KVKK
      • Genel Aydınlatma Metni
      • Kişisel Verilerin Korunması
      • Kişisel Veri Aktarım Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesi
    • Ödüllerimiz
    • Nikah İşlemleri
    • Hizmet Standartları Tablosu
    • Logolarımız
  • ŞEHRİMİZ
    • Wi-Fi Noktalarımız
    • Faturamatik Noktalarımız
    • Sosyal Tesislerimiz
    • Engelli ve Yaşlı Dolmuş Hattı Saatleri
    • Artvin İli
    • Ulaşım
    • Nöbetçi Eczaneler
  • ONLİNE HİZMETLER
    • Online Ödemeler
    • e-Devlet Kapısı Üzerinden Sunulan Hizmetler
  • İLETİŞİM
Ara
  • BAŞKAN
    • Özgeçmiş
  • BİRİMLER
    • Bilgi İşlem Müdürlüğü
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • Etüt Proje Müdürlüğü
    • Fen İşleri Müdürlüğü
    • Hukuk İşleri Müdürlüğü
    • İmar Ve Şehircilik Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü
    • İtfaiye Müdürlüğü
    • Kültür Ve Sosyal İşler Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • Muhtarlıklar Müdürlüğü
    • Özel Kalem Müdürlüğü
    • Park Ve Bahçeler Müdürlüğü
    • Temizlik İşleri Müdürlüğü
    • Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
    • Veteriner İşleri Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Zabıta Müdürlüğü
  • HABERLER
    • Duyurular
  • KURUMSAL
    • Belediye Meclisi
    • Meclis Kararları
      • Meclis Kararları 2025
      • Meclis Kararları 2024
      • Meclis Kararları 2023
      • Meclis Kararları 2022
      • Meclis Kararları 2021
      • Meclis Kararları 2020
      • Meclis Kararları 2019
    • Teşkilat Şeması
    • Misyon & Vizyon
    • Muhtarlarımız
    • Eski Belediye Başkanlarımız
    • Raporlar ve Tablolar
      • Faaliyet Raporları
      • Sayıştay Raporları
      • Mali Raporlar
    • Yönetmelikler
    • KVKK
      • Genel Aydınlatma Metni
      • Kişisel Verilerin Korunması
      • Kişisel Veri Aktarım Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesi
    • Ödüllerimiz
    • Nikah İşlemleri
    • Hizmet Standartları Tablosu
    • Logolarımız
  • ŞEHRİMİZ
    • Wi-Fi Noktalarımız
    • Faturamatik Noktalarımız
    • Sosyal Tesislerimiz
    • Engelli ve Yaşlı Dolmuş Hattı Saatleri
    • Artvin İli
    • Ulaşım
    • Nöbetçi Eczaneler
  • ONLİNE HİZMETLER
    • Online Ödemeler
    • e-Devlet Kapısı Üzerinden Sunulan Hizmetler
  • İLETİŞİM
BİRİMLER
  • Bilgi İşlem Müdürlüğü
  • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
  • Etüt Proje Müdürlüğü
  • Fen İşleri Müdürlüğü
  • Hukuk İşleri Müdürlüğü
  • İmar Ve Şehircilik Müdürlüğü
  • İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü
  • İtfaiye Müdürlüğü
  • Kültür Ve Sosyal İşler Müdürlüğü
  • Mali Hizmetler Müdürlüğü
  • Muhtarlıklar Müdürlüğü
  • Özel Kalem Müdürlüğü
  • Park Ve Bahçeler Müdürlüğü
  • Temizlik İşleri Müdürlüğü
  • Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
  • Veteriner İşleri Müdürlüğü
  • Yazı İşleri Müdürlüğü
  • Zabıta Müdürlüğü

Hukuk İşleri Müdürlüğü

                                                    
♦  Avukat : Didem YILMAZ
✆ Telefon : 444 7 008  ✆ Dahili : 1455 
✉ Mail: avukat@artvin.bel.tr
 
 
T.C.
ARTVİN BELEDİYESİ
HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç

MADDE 1- Bu Yönetmelik Artvin Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğü’nün görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam
MADDE 2- Bu Yönetmelik, Hukuk İşleri Müdürlüğü’nde görevli personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile
çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- Bu Yönetmelik Hukuk İşleri Müdürlüğünün Görev ve Çalışma esaslarını düzenlemek için; 13
Temmuz 2005 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15/b
maddesine dayanarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu yönetmelikte geçen;
a) Belediye : Artvin Belediyesini
b) Başkanlık : Artvin Belediye Başkanlığı’nı
c) Başkan : Artvin Belediye Başkanı’nı,
ç) Başkan Yardımcısı : Artvin Belediye Başkan Yardımcısı’nı,
d) Meclis : Artvin Belediye Meclisi’ni,
e) Encümen : Artvin Belediye Encümeni’ni,
f) Müdürlük : Hukuk İşleri Müdürlüğü’nü,
g) Müdür : Hukuk İşleri Müdürü’nü veya müdür vekili ve sadece verilen yetkiyi kullandığı
alanlarda münhasır olmak üzere müdür tarafından verilen imza yetkisini kullananları,
ğ) Kadrolu Avukat : Hukuk İşleri Müdürlüğünde 657 Sayılı Yasa’nın 4/A Maddesi uyarınca istihdam
edilen avukatları
h) Sözleşmeli Avukat : Hukuk İşleri Müdürlüğünde 657 Sayılı Yasanın 4/B ve 5393 sayılı yasanın 49.
Maddeleri uyarınca istihdam edilen avukatları
ı) Personel : Hukuk İşleri Müdürlüğü kalem bürosunda görevli şef, memur, veri hazırlama ve
kontrol işlemini ve diğer personeli
i) Yönetmelik : Hukuk İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni, ifade eder.
Temel ilkeler
MADDE 5- Artvin Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Yapısı
Teşkilat yapısı

MADDE 6- (1) Hukuk İşleri Müdürlüğü doğrudan Artvin Belediye Başkanlığına bağlı olarak çalışır. Müdürlüğe
talimat ve emir verme yetkisi Belediye Başkanına aittir.
(2) Hukuk İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısı;
a) Müdür,
b) Avukat,
c) Memur,
d) Büro Personelinden oluşur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 7- Hukuk İşleri Müdürlüğü görev, yetki ve sorumlulukları;
a) Başkan tarafından çıkartılan vekâletnamedeki yetkileri Başkan adına kullanmak,
b) Davacı veya davalı sıfatıyla yargı mercilerinde Belediye’yi temsil etmek, Belediye’nin hak ve menfaatlerinin
korumak için her türlü işlemi yapmak,
c) Belediyemiz tarafından veya Belediyemiz aleyhine adli ve idari yargıda açılan her türlü davanın takibini
yaparak sonuçlandırmak,
ç) Belediyemiz tarafından veya Belediyemiz aleyhine açılan ilamlı ve ilamsız icra takiplerini sonuçlandırmak,
d) Gerekli durumlarda Başkanlık adına Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunmak,
e) Dava dosyaları hakkında ilgili birimlerden bilgi ve belge talep ederek savunmalar hazırlamak,
f) Hakem, Adli ve İdari Yargı mercilerinden gelen mahkeme kararlarını ilgili birime bildirmek, Belediyemiz
aleyhine olan mahkeme kararına karşı istinaf, temyiz, karar düzeltme ve diğer kanun yollarına süresi içinde
başvurmak,
g) Takibinde kamu yararı görülmeyen Mahkeme kararlarına karşı istinaf, temyiz ve karar düzeltmeden
vazgeçilmesi, feragat, sulh ve kabul yolu ile davaları sonuçlandırmak, davalardan vazgeçilmesi durumunda
Başkan’dan yazılı olur almak,
ğ) Belediyenin görev alanına giren hususlarda mevzuatı derlemek ve değerlendirmek suretiyle Belediye’ye
hukuki danışmanlık yapmak,
h) Belediye faaliyetlerinin hukuka uygunluğunun temini için Başkan, Başkan Yardımcısı ve birim
Müdürlüklerince görüş istenen hususlarda sözlü ya da yazılı hukuki görüş bildirmek,
ı) Belediye tüzel kişiliği adına gelen ihtarnameler hakkında ilgili birimlere görüş bildirmek,
i) Adli ve idari görevlerin ifası için bütçe ile tahsis edilen ödeneği kullanmak,
j) 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu gereğince Belediye’nin taraf olduğu özel hukuk
uyuşmazlıklarında arabuluculuk hizmetini yürütmek,
k) Başkan veya bağlı olduğu Başkan Yardımcısı tarafından mevzuata uygun verilen diğer görevleri yapmaktır.
Müdür’ün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8- Hukuk İşleri Müdürü;
a) Müdürlüğü Başkanlık Makamına karşı temsil eder,
b) Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin verimli ve düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlar,
c) Müdürlük personelinin birinci derece sicil ve disiplin amiridir,
ç) Hizmetin iyi işlemesi için gerek gördüğü düzenlemeleri yapar, yazılı ve sözlü talimatlarla avukatı ve diğer
personeli görevlendirir, tespit edilen aksaklıkların giderilmesi için gerekli tedbirleri alır,
d) Müdürlüğe gelen evrakları inceler, ilgilisine havale eder, süresi içinde cevaplandırılmasını sağlar,
e) Stratejik plan ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde müdürlük faaliyet
raporunu, performans programını ve bütçesini hazırlar, harcama yetkilisi olarak müdürlük bütçesinin
uygulanmasını sağlar,
f) Başkanlık Makamının talimatı doğrultusunda, avukat aracılığı ile dava ve icra takiplerinin açılmasını ve dava
dosyalarındaki gerekli savunma ve itirazların yapılmasını sağlar,
g) Sav ve savunmalar, ilgili üniteler tarafından verilen bilgi ve belgelere dayandırılır. İlgili ünitelerin yanlış veya
eksik bilgi vermesi ile geçerli delil gösterilmemesi durumunda avukatlar sorumlu tutulamaz.
ğ) Yargı mercilerinde açılmış olan davaların duruşma ve keşiflerinde Avukat’ın hazır bulunmasını sağlar,
h) Adli ve İdari Yargı mercilerinden gelen mahkeme kararlarını gereği için ilgili birime gönderir,
ı) Yapılan çalışmalar hakkında Başkan’a veya bağlı olduğu Başkan Yardımcısı’na rapor verir,
i) Belediye birim Müdürlükleri tarafından yazılı görüş istenen hususları avukata havale ederek hukuki görüş
verilmesini sağlar,
j) 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu gereğince Belediye’nin taraf olduğu özel hukuk
uyuşmazlıklarında arabuluculuk toplantılarına katılır,
k) Müdürlüğün görev alanına giren işlemlerde gizlilik ilkesine riayet ederek Belediyenin hak ve menfaatlerinin
korunmasına özen gösterir,
l) Başkan veya bağlı olduğu Başkan Yardımcısı tarafından mevzuata uygun verilen diğer görevleri yapar.
Avukat’ın görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 9- Hukuk İşleri Müdürlüğü Avukatı;
a) Görev ve yetkilerinin gereği gibi yerine getirilmesinden Müdürlük ve Başkanlık makamına karşı sorumludur,
b) Başkanlık adına, tüm yargı mercilerinde, hakemler, icra daireleri ve noterlerde Belediye tüzel kişiliğini temsil
eder,
c) 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu ile Başkan tarafından verilen vekâletnamede belirtilen yetkiler çerçevesinde,
adli, idari, mali yargı mercileri ile hakem heyetlerinde Belediye lehine dava açar, icra takibi başlatır ve aleyhte
açılmış tüm dava ve icra dosyalarını her aşamada takip eder ve sonuçlandırır,
ç) Hakem, Adli ve İdari Yargı mercilerinin Mahkeme kararlarına karşı istinaf, temyiz, karar düzeltme ve diğer
kanun yollarına gitmeyi gerekli görmesi durumunda bu işlemleri süresi içerisinde yerine getirir, ayrıca Mahkeme
kararlarına karşı istinaf, temyiz, karar düzeltme, yargılamanın yenilenmesi ve diğer kanun yollarına
gidilmesinde Belediyenin menfaati bulunmadığı durumda Başkanlık Makamından Olur alarak dosyayı
kesinleştirir,
d) Dava ve icra takiplerinin gelişimi hakkında Müdür’ü ve gerektiğinde Başkan’ı bilgilendirir,
e) Müdür tarafından görevlendirilen toplantılara katılarak hukuki önerilerde bulunur,
f) Müdür tarafından havale edilen konularda Başkan, Başkan yardımcısı ve birim Müdürlüklerince görüş istenen
hususlarda sözlü ya da yazılı hukuki görüş bildir,
g) Gerekli hallerde Başkanlık adına Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunur,
ğ) Yargı mercilerinde açılmış olan davaların duruşma ve keşiflerinde hazır bulunur,
h) 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu gereğince Belediye’nin taraf olduğu özel hukuk
uyuşmazlıklarındaki arabuluculuk toplantılarına katılır,
ı) Dava ve İcra takip dosyalarına yapılacak harcamalar için gerekli avansın çekilmesini ve harcamaların
yapılmasını müteakip avansın süresinde kapanmasını sağlar,
i) Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan Avukat kendisine verilen dosya ve süreye bağlı işleri Müdürlükçe
görevlendirilen diğer Avukat’a devreder.
j) Müdürlüğün görev alanına giren işlemlerde gizlilik ilkesine riayet ederek Belediyenin hak ve menfaatlerinin
korunmasına özen gösterir,
k) Başkan ve Müdür tarafından mevzuata uygun verilen diğer görevleri yapar.
Personelin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 10- Hukuk İşleri Müdürlüğü personeli;
a) Müdür, avukat veya şef aracılığı ile kendilerine verilen yargı mercileri, icra daireleri, noter ve diğer tüm resmi
dairelerde yapılması gereken işleri süresi içinde yerine getirir,
b) Belediye lehine ve aleyhine açılan dava ve icra takip dosyalarını ilgili esas defterlerine ve elektronik
ortamdaki programlara kaydeder,
c) Yeni açılan dava ve icra takiplerinin dosyasını tanzim ederek Müdürün havale ettiği Avukata teslim eder,
ç) Müdürlüğün her türlü yazışmasını yapar,
d) Dava dosyalarının duruşma ve keşif günlerini ilgili deftere kaydeder, duruşma zaptında belirtilen işlerin
takibini yapar,
e) Her hafta keşif ve duruşma günü gelen dosyaları ilgili avukata teslim eder,
f) Taşınırların teslim alınması, korunması, kullanım yerlerine teslim edilmesi ve yasal mevzuatta belirtilen esas
ve usullere göre kayıtlarının tutulması, taşınırlara ilişkin belge ve cetvellerin düzenlenmesini sağlar,
g) Kesinleşen dava ve icra dosyalarının arşiv kayıtlarını yapar, Müdürlük bünyesindeki arşiv bölümüne aktarır
ve güvenli bir şekilde muhafaza edilmesini sağlar,
ğ) Belediyenin alacaklarına ilişkin hazırlanan icra takip dosyalarındaki tebliğ, haciz, satış, tahsilât ve ödeme
işlemlerinde avukat tarafından verilen görevleri yerine getirir,
h) Cevap dilekçeleri, tanık listesi, istinaf ve temyiz dilekçeleri ile varsa eklerini ilgili mahkemeye sunar,
ı) Dava ve İcra takip dosyalarına yapılacak harcamaların takibini yapar,
i) 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliği gereğince Müdürlük bünyesinde
kurulan arabuluculuk sekretaryasını yapar,
j) Müdürlüğün görev alanına giren işlemlerde gizlilik ilkesine riayet eder,
k) Amirleri tarafından kendisine tevdi edilen diğer görevleri yürürlükteki mevzuat hükümleri çerçevesinde tam
ve zamanında yapar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
İşbirliği ve koordinasyon

MADDE 11-Hukuk İşleri Müdürlüğü, Belediye birim Müdürlükleri, gerçek ve tüzel kişiler, Kamu Kurum ve
Kuruluşlarıyla işbirliği ve koordinasyon içerisinde çalışır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Görüş İstenecek durumlar

MADDE 12-Belediye Birimleri tarafından Hukuk İşleri Müdürlüğünden görüş istenebilir. Görüş istenirken
istenen konunun ve yapılacak işlemlerin tanımı yapılır. Tereddüt edilen nokta açıklanır. Görüş isteyen birimin
konuya ilişkin düşüncesi ile konu ile ilgili bilgi ve belgeler yazıya eklenir. Hukuki görüş ancak hukuki olarak
incelenme talebiyle yasa, tüzük, yönetmelik ve sözleşmelerde boşlukların olması ya da düzenlemelerdeki
kuralların birden çok biçimde anlaşılabilir olması ya da anlaşılmaz, kuşku yaratıcı biçimde olması durumlarında
istenebilir. Müdürlük tarafından bildirilen görüş bilgilendirici, açıklayıcı, yorumlayıcı nitelikte olup, bağlayıcı
değildir. Verilen görüş, görüş isteyen birimin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. Görüş, Hukuk İşleri Müdürü
veya görevlendireceği Avukatlar tarafından havale edilen konu hakkındaki yürürlükteki yasal düzenlemelere
göre incelenir ve ilgili birime gönderilir. Yasal düzenlemelerde açıkça belirtilen durumlar ile bir kamu
görevlisinin liyakati itibariyle görevi kapsamında bilmesi gereken hususlar ile mevzuatın açık olduğu
durumlarda görüş istenemez.
Dava açılması talebi
MADDE 13-Birim Müdürlüklerinden gelen herhangi bir konuda dava açılması talebi, bu konuda alınmış
Başkanlık Makamı Olur’u ile ekli olarak bildirilmesi gerekmektedir. Dava açılması için Başkanlık Makamı
Olur’u bulunmayan yazılar ilgili birim Müdürlüklerine iade edilir.
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 14-Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15-Bu Yönetmelik, Belediye Meclisinde kabul edilip; Belediyenin internet Sayfasında
yayımlanmasıyla yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16-Bu yönetmelik hükümleri Artvin Belediye Başkanı tarafından yürütülür.
İş Bu Yönetmelik Belediye Meclisinin 05/10/2023 gün ve 66 Sayılı kararı ile kabul edilmiştir.

BAŞKAN

  • Özgeçmiş

BİRİMLER

  • Bilgi İşlem Müdürlüğü
  • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
  • Etüt Proje Müdürlüğü
  • Fen İşleri Müdürlüğü
  • Hukuk İşleri Müdürlüğü
  • İmar Ve Şehircilik Müdürlüğü
  • İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü
  • İtfaiye Müdürlüğü
  • Kültür Ve Sosyal İşler Müdürlüğü
  • Mali Hizmetler Müdürlüğü
  • Muhtarlıklar Müdürlüğü
  • Özel Kalem Müdürlüğü
  • Park Ve Bahçeler Müdürlüğü
  • Temizlik İşleri Müdürlüğü
  • Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
  • Veteriner İşleri Müdürlüğü
  • Yazı İşleri Müdürlüğü
  • Zabıta Müdürlüğü

HABERLER

  • Duyurular

KURUMSAL

  • Belediye Meclisi
  • Meclis Kararları
    • Meclis Kararları 2025
    • Meclis Kararları 2024
    • Meclis Kararları 2023
    • Meclis Kararları 2022
    • Meclis Kararları 2021
    • Meclis Kararları 2020
    • Meclis Kararları 2019
  • Teşkilat Şeması
  • Misyon & Vizyon
  • Muhtarlarımız
  • Eski Belediye Başkanlarımız
  • Raporlar ve Tablolar
    • Faaliyet Raporları
    • Sayıştay Raporları
    • Mali Raporlar
  • Yönetmelikler
  • KVKK
    • Genel Aydınlatma Metni
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Kişisel Veri Aktarım Politikası
    • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
    • Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesi
  • Ödüllerimiz
  • Nikah İşlemleri
  • Hizmet Standartları Tablosu
  • Logolarımız

ŞEHRİMİZ

  • Wi-Fi Noktalarımız
  • Faturamatik Noktalarımız
  • Sosyal Tesislerimiz
  • Engelli ve Yaşlı Dolmuş Hattı Saatleri
  • Artvin İli
  • Ulaşım
  • Nöbetçi Eczaneler

ONLİNE HİZMETLER

  • Online Ödemeler
  • e-Devlet Kapısı Üzerinden Sunulan Hizmetler

İLETİŞİM

Tel : 4447008 WhatsApp : 05412123711 Faks:04662123712 E-Posta : artvin@artvin.bel.tr | Kep adresi: artvin@hs01.kep.tr

Sosyal Medya :

© 2024 - T.C. Artvin Belediye Başkanlığı tarafından hazırlanmıştır.

  • BAŞKAN
    • Özgeçmiş
  • BİRİMLER
    • Bilgi İşlem Müdürlüğü
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • Etüt Proje Müdürlüğü
    • Fen İşleri Müdürlüğü
    • Hukuk İşleri Müdürlüğü
    • İmar Ve Şehircilik Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü
    • İtfaiye Müdürlüğü
    • Kültür Ve Sosyal İşler Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • Muhtarlıklar Müdürlüğü
    • Özel Kalem Müdürlüğü
    • Park Ve Bahçeler Müdürlüğü
    • Temizlik İşleri Müdürlüğü
    • Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
    • Veteriner İşleri Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Zabıta Müdürlüğü
  • HABERLER
    • Duyurular
  • KURUMSAL
    • Belediye Meclisi
    • Meclis Kararları
      • Meclis Kararları 2025
      • Meclis Kararları 2024
      • Meclis Kararları 2023
      • Meclis Kararları 2022
      • Meclis Kararları 2021
      • Meclis Kararları 2020
      • Meclis Kararları 2019
    • Teşkilat Şeması
    • Misyon & Vizyon
    • Muhtarlarımız
    • Eski Belediye Başkanlarımız
    • Raporlar ve Tablolar
      • Faaliyet Raporları
      • Sayıştay Raporları
      • Mali Raporlar
    • Yönetmelikler
    • KVKK
      • Genel Aydınlatma Metni
      • Kişisel Verilerin Korunması
      • Kişisel Veri Aktarım Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesi
    • Ödüllerimiz
    • Nikah İşlemleri
    • Hizmet Standartları Tablosu
    • Logolarımız
  • ŞEHRİMİZ
    • Wi-Fi Noktalarımız
    • Faturamatik Noktalarımız
    • Sosyal Tesislerimiz
    • Engelli ve Yaşlı Dolmuş Hattı Saatleri
    • Artvin İli
    • Ulaşım
    • Nöbetçi Eczaneler
  • ONLİNE HİZMETLER
    • Online Ödemeler
    • e-Devlet Kapısı Üzerinden Sunulan Hizmetler
  • İLETİŞİM

Tel : 4447008 WhatsApp : 05412123711 Faks:04662123712 E-Posta : artvin@artvin.bel.tr | Kep adresi: artvin@hs01.kep.tr

Sosyal Medya :

© 2024 - T.C. Artvin Belediye Başkanlığı tarafından hazırlanmıştır.

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız