T.C.
ARTVİN BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı; İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirlemek ve
uygulamaktır.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu yönetmelik, Artvin Belediye Başkanlığı İnsan Kaynakları ve
Eğitim Müdürlüğünün kuruluş amacı, faaliyet alanları, teşkilat yapısı ile yönetici ve diğer
personelin görev yetki ve sorumluluk alanlarını kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunun 15/b, 18, 48 ve 49
uncu maddeleri ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile diğer ilgili mevzuat hükümlerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu yönetmelikte geçen;
a) Belediye: Artvin Belediye Başkanlığını,
b) Başkan: Artvin Belediye Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı: Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,
ç) Müdürlük: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü,
d) Müdür: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünü,
e) Şef: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne bağlı şefleri,
f) Personel: Müdürlükte görevli tüm personeli,
g) Memur: 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu gereğince devlet ve diğer kamu tüzel
kişilerince yürütülen asli ve sürekli kamu hizmetlerini yerine getiren personeli,
ğ) İşçi: 4857 sayılı İş Kanuna tabi olarak sürekli işçi kadrolarında belirsiz süreli iş
sözleşmeleriyle çalıştırılan sürekli işçileri,
h) Sözleşmeli Personel: 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. maddesi gereğince istihdam
edilen personeli,
ı) TİS: Memur - işçi personelin mali, özlük ve sosyal haklarını iyileştirmek amacı ile
yasalar çerçevesinde Belediye ile Yetkili Sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesini,
j) SGK: Sosyal Güvenlik Kurumunu,
k) Kurul: Belediyedeki iş ve işlemlerin yürütülmesi için kanun ve yönetmeliklerle
kurulması zorunlu olan veya Belediye Başkanı tarafından oluşturulan komisyonları ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5 - (1) Müdürlük temel ilke olarak;
a) Uygulamalara ilişkin kayıt ve belgelerin her an denetime hazır bulundurulmasını,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik, kalite ve ihtiyaca uygunluğunu,
c) Kayıtların usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını,
ç) Hizmetlerde sürdürülebilirliği,
d) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimliliği,
e) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflığı,
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Teşkilat Yapısı ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 6 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye
Kanununun 48 ve 49 uncu maddesi ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede
yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri
Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümleri gereğince Artvin Belediye
Meclisinin 04.04.2012 tarih ve 31 sayılı kararı ile kurulmuştur.
Teşkilat Yapısı
MADDE 7 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün Teşkilat Yapısı;
a) Müdür,
b) Şefler,
c) Özlük İşleri,
ç) Eğitim ve Kalite İşleri,
d) Maaş İşleri, alt birimlerinden oluşur.
(2) Müdürlük organizasyon yapısında yeterli sayıda şef, memur, sözleşmeli personel
ile işçi personel görev yapar.
Bağlılık
MADDE 8 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Belediye Başkanına veya
Belediye Başkanının görevlendireceği başkan yardımcısına bağlı olarak, iş ve işlemlerde ilgili
mevzuat hükümlerini yerine getirmek hususunda yetkili ve sorumlu olup bu yönetmelik
hükümleri ile bağlıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görev ve Sorumlulukları
MADDE 9 - (1) Müdürlüğün görevleri şunlardır;
a) Belediyenin insan gücü planlaması ve personel politikası konusunda çalışmalar
yaparak hizmet üretim gücünü ve hizmet kalitesini artırmak,
b) Müdürlüğün görevlerinin etkin, sağlıklı ve mevzuata uygun bir şekilde
yürütülmesini sağlamak,
c) Birimler arası koordinasyonu sağlamak,
ç) Uygulamaya esas olmak üzere alınan kararların ilgili birimlere zamanında
iletilmesini ve uygulamanın izlenmesini sağlamak,
d) Görev alanına giren konularda ilgili kurum ve kuruluşlarla bağlantı kurulması, iş
birliği yapılması ve yetkili üst makamlara gerekli bilgilerin verilmesini sağlamak,
e) 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde bilgi ve belgeleri başvuru
sahibinin bilgisine sunmak,
f) Başkanın vereceği diğer görevleri yerine getirmek,
g) Stratejik plana, yıllık performans programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak
çalışmalarını yürütmek,
ğ) Yıllık izin planlamasını yapmak,
h) Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını, gerektiğinde bunların
korunmasını, arşivlenmesini ve muhafazasını sağlamak,
ı) Personel özlük işleri ile ilgili işleri yürütmek,
i) Personelin idari, mali, sosyal hakları ile bu alanda kurumsal işlemlerini yürütmek,
j) Personel eğitim hizmetlerini yürütmek,
k) Mevzuatın gerektirdiği diğer görevlerin yürütülmesini sağlamaktır.
(2) Müdürlük; yukarıda sayılan görevler ile Başkan ve bağlı bulunulan Başkan
Yardımcısı tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özen ve
çabukluğu göstererek yerine getirmekten sorumludur.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10 - (1) Müdürün görevleri şunlardır;
a) Başkanlık Makamına karşı Müdürlüğü temsil etmek, verilen görevleri mevzuata
uygun olarak gerçekleştirmek,
b) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur,
c) Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin
1.Disiplin Amiridir,
ç) Belediyenin insan kaynağı ihtiyaç analizini yaparak, planlayıp personel politikası
konusunda çalışmalar gerçekleştirerek hizmet üretim gücünü ve kalitesini artırmak,
d) Müdürlüğün görev ve sorumluluk alanına giren konuları Belediye Başkanı ve/veya
başkan yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda sorumlu olduğu yasal mevzuat
hükümlerine uygun olarak yerine getirmek,
e) Müdürlüğün görev alanına giren bütün konularla ilgili personelin görev dağılımını
yapmak, müdürlük faaliyetlerini denetlemek, varsa aksaklıkları gidermek,
f) Müdürlüğüyle diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
g) Belediyenin stratejik plan ve performans programında yer alan müdürlükle ilgili
çalışmalar yapmak, hedefleri gerçekleştirmek,
ğ) Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlayıp uygulamak,
h) Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunu ve gerektiğinde belirli sürelere ilişkin
müdürlük faaliyetlerini üst makamlara sunmak,
ı) Müdürlük bünyesinde görev yapan alt birimlerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında
ve doğru olarak yerine getirilmesini, Belediyede çalışan personelin özlük işlemlerinin
mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlamak,
i) Personelinin performans durumunu izlemek, gerekli değerlendirmeleri yapmak,
varsa ceza veya ödül için üst makamlara teklifte bulunmak, personelin izin planlarını yapmak
ve kullandırmak, rapor, doğum, ölüm vb. konular ile özlük işlemlerini takip ve kontrol etmek,
j) İdari olarak çalışan personelin görev ve sorumluluklarının takibini yapmak ve
organizasyonunu sağlamak,
k) Harcama yetkilisi olarak 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
İhale yetkilisi olarak 4734 sayılı Kamu İhale Kanunununda belirlenen iş ve işlemlerin
gerçekleştirilmesini sağlamak,
l) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek.
(2) Müdürün yetkileri şunlardır;
a) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili diğer mevzuat
gereğince, Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde harcama yetkilisi sıfatıyla belediye
bütçesinde öngörülen harcamaları yapmak,
b) Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde personele görev vermek ve müdürlük
dâhilinde görev yerlerini değiştirmek.
(3) Müdürün 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer belediye mevzuatının
kendisine yüklemiş olduğu görev yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasında başkan
yardımcısı ve başkana karşı sorumludur.
Şeflerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11 - (1) Şeflerin görevleri şunlardır;
a) Müdürlük örgütlenme şemasında yer alan alt birimlerde yapılan tüm iş ve işlemlerin
müdür adına mevzuata uygun olarak tam ve zamanında yapılmasını/yaptırılmasını sağlamak,
b) Personelin mesaiye riayetini kontrol etmek,
c) Müdürün verdiği mevzuata uygun diğer görevleri yerine getirmektir.
(2) Şefleri Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesi için personele iş bölüşümü
yapmak ekip çalışmasını desteklemeye ve güçlendirmeye yetkilidir.
(3) Şefler görev ve yetkileri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı müdüre, başkan
yardımcısına, başkana ve yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
Birim Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 12 - (1) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde personel
kanun, tüzük, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin
emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde
Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumludurlar.
(2) Özlük İşleri Biriminin görevleri şunlardır;
a) Belediye personelinin şahsi dosyalarını mevzuata uygun tutmak, düzenlemek ve
takip etmek,
b) Memur, işçi ve sözleşmeli personelin disiplin işlemlerini yapmak,
c) Müdürlüğün kurum içi ve dışı, gelen - giden evraklarını, dosyalarını ve diğer
belgelerin kayıt, havale, zimmet, dosyalama ve arşiv işlerini “Devlet Arşiv Hizmetleri
Hakkında Yönetmelik” çerçevesinde yürütmek,
ç) Resmi gazeteleri ve mevzuat hususundaki yayınları takip etmek ve konuyla ilgili
müdüre ve müdürlük personeline bilgi vermek,
d) Müdürlüğün görev alanına giren konularda, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili
diğer mevzuata dayanılarak, Belediye Encümeni ve Meclisine, görüş ve/veya karar alınması
için teklif yazısı yazmak,
e) Aday memur olarak atanacaklarla ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeler
doğrultusunda gerekli tüm işlemleri yapmak,
f) Memur personelin kurum içi ve kurum dışı görevlendirme, kurumlar arası nakil,
kadro değişikliği, açıktan atama, emeklilik ve istifa işlemlerini yapmak, talep dilekçelerini
inceleyip sonuçlandırmak,
g) Çeşitli nedenlerden dolayı işten ayrılan personelin kayıt kapama işlemlerini
yapmak,
ğ) Göreve son verme ve görevden uzaklaştırma işlemlerini yapmak,
h) Müdürlüklerin önerisi üzerine adaylıkta en az bir yılını tamamlayan başarılı memur
adayların asaletlerinin tasdikini, başarısız olan adayların da ilişiklerinin kesilmesi işlemlerini
yapmak,
ı) Teşekkür, takdirname ve ödül işlemlerini yapmak,
i) Memur personelin derece terfi, kademe ilerlemesi, intibak işlemlerini (SGK,
öğrenim değişikliği, askerlik süresi, ücretsiz izin değerlendirilmesi ve borçlanma işlemleri
vb.) yapmak ve kayıtlarını tutmak,
j) Memur personelin görevde yükselme ve unvan değişikliği işlemlerini yürütmek,
k) Memurlarla ilgili her türlü işlemlerin kayıtlarını bilgisayar ortamında ilgili
programlara yüklemek ve bu kayıtların sürekli güncelliğini sağlamak,
l) Memurların kıdemi ve hizmet yıllarının hesaplanarak hizmet belgesi düzenlemek,
m) Kadro ihdası-iptal ve değişikliği tekliflerini hazırlamak,
n) İçişleri Bakanlığı, İl, İlçe İdare Kurulu, Mahkeme, Cumhuriyet Başsavcılığı ve
Danıştay kararlarının ilgililere tebliğini yaparak alınan tebliğ - tebellüğ belgelerini ilgili
kuruma göndermek,
o) Tüm çalışanlara kimlik kartı vermek,
ö) 1, 2 ve 3 üncü derece kadrolarda bulunan memurların talepleri üzerine hususi
pasaport müracaatlarına ilişkin işlemleri yapmak,
p) Memur personelin yıllık, mazeret, hastalık, ücretsiz izin, evlilik, ölüm ve doğum
izinlerine ilişkin işlemleri yapmak,
r) İzinlerini yurtdışında geçirmek isteyen memurların Valilik Makamına bildirmek,
s) Herhangi bir nedenle görevde olmayan Belediye Başkanı, Başkan Yardımcısı ve
müdürün yerine vekalet edecek yetkili ile ilgili işlemleri yapmak,
ş) Memurların bakmakla yükümlü bulundukları aile fertleri ile ilgili eş durumlarında,
yeni doğumda aile yardım beyannamesinin doldurulması sonucunda kayıtlara işleyerek
güncellemek,
t) Personelin özlük hakları ile ilgili konularda ilgili mercilerden görüş almak ve bu
doğrultuda işlem yürütmek,
u) 3628 sayılı yasa gereğince sonu 0 ve 5 ile biten yıllarda ve beyan değişikliklerinde
ilgililerinden mal beyanı almak ve komisyonca karşılaştırmak,
ü) Kanunlar ve üst makamlarca verilen benzer nitelikteki diğer görevleri de yapmak,
v) Belediyemize ilk defa işçi olarak alınacakların ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve
genelgeler doğrultusunda Türkiye İş Kurumu’ndan talepte bulunmak ve başvuruları kabul
ederek kazananların işlemlerini yapmak,
y) İşçi Toplu İş sözleşmesi işlemlerini yürütmek,
z) Engelli, eski hükümlü ve terör mağduru işçi kontenjanlarından işe alınacak işçilerle
ilgili işlemler yapmak,
aa) İşçi personelin 4857 sayılı İş Kanunu ve yürürlükte bulunan Toplu İş Sözleşmesi
gereğince, görevlendirme, istifa, hizmet akdi feshi, emeklilik, vefat gibi işlemleri yapmak,
bb) Memur, İşçi Disiplin Kurulunu oluşturmak,
cc) Tescil işlemleri ile sicil dosyalarının devir işlemlerini yapmak,
çç) İşçi personelin görevlendirme, emeklilik, iş akdi feshi, mahkeme yazışmaları,
kadro değişikleri gibi özlük işlerini yapmak,
dd) İşçi personelin yıllık izinlerini planlamak ve kullandırmak,
ee) İşçilerin kıdem tazminat çizelgelerini tetkik ederek onaylatmak,
ff) 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesi gereğince kadro karşılığı çalıştırılan
sözleşmeli personelin ücretinin belirlenmesi için belediye meclisine sunulmak üzere teklif
hazırlamak,
gg) Sözleşmeli personel olarak istihdam edilecek personel için sözleşmelerin
hazırlanarak imzalatılması, imzalanan sözleşme ile diğer ilgili evrakların tasdikli fotokopileri,
dolu boş kadro cetvellerinin zamanında İçişleri Bakanlığına gönderilmesini sağlamak,
ğğ) Sözleşmeli personelin yıllık, mazeret, hastalık, evlilik, ölüm ve doğum izinlerine
ilişkin işlemleri yapmak,
ıı) Sözleşmeli personelin diğer özlük işlemleri ile ilgili değişen mevzuatı takip etmek,
ii) 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu gereğince,
toplu iş sözleşmesi işlemlerinin takibini yapmak,
jj) Memur personelin sendikalara üye olma ve istifa ile ilgili giriş–çıkış işlemlerini
güncellemek,
kk) Kanun, tüzük ve yönetmelikler gereği kurulması öngörülen komisyonları
oluşturularak sekreteryalık işlemlerini yürütmek,
ll) Orta öğretim, yüksekokul ve üniversitede okuyan öğrencilerden Belediyemizde staj
yapmak isteyenlerin kontenjanlarını belirleyerek işlem yapmak,
mm)Yürütülen görevlerle ilgili istatistiki bilgiler hazırlamak,
nn) Kanunlar ve üst makamlarca verilen benzer nitelikteki diğer görevleri de yapmak,
oo) Yürürlükteki mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile müdür ve şef tarafından
verilen mevzuata uygun görevleri yerine getirmek.
(3) Eğitim ve Kalite Biriminin görevleri şunlardır;
a) Kuruma yeni başlayan personelin işe uyumunu sağlamak,
b) Personelin görevleriyle ilişkili olarak bilgi ve becerilerini artırmak,
c) Personeli yetki ve sorumlulukları konusunda yetiştirmek ve personelin kamu
hizmetinin etkin bir şekilde sürdürülmesine ilişkin ilgisini yükseltmek,
ç) Personelin mesleki eğitimler aracılığıyla kültürel, bilimsel, teknolojik gelişmelerden
ve mevzuat değişikliklerinden güncel olarak haberdar olmasını sağlamak,
d) Personelin kişisel gelişim eğitimleri almasını sağlayarak, motivasyonunu üst düzeye
çıkarmak,
e) Gerekli görülen durumlarda personeli yurtdışına göndererek, görevlerinin
gerektirdiği yenilikleri takip etmesini sağlamak,
f) Personelin hizmet verme kapasitesini artırarak, uygulamada verimlilik, etkinlik ve
kaliteyi yükseltmek,
g) Kurum ve kuruluşlardan gelen seminer, kurs ve panel yazılarına istinaden eğitime
gönderilecek personelin belirlenmesi, onay alınması ve ödeme evraklarını hazırlanmak,
ğ) Yapılan eğitimlere katılanlara ve eğitimcilere anket düzenlenmesi, anket
sonuçlarının değerlendirilmesi ve eğitimin faydalarının ölçülmesini sağlamak,
h) Tüm birimlerin eğitim taleplerinin belirlenerek bu talepler doğrultusunda Yıllık
Eğitim Planının hazırlanarak, Başkanın Onayına sunmak,
ı) Müdürlük çalışmalarına ilişkin verileri toplamak, aylık ve yıllık faaliyet raporu
hazırlamak,
i) Stratejik plan ile çalışma programlarını hazırlamak ve müdürlük faaliyetlerine ilişkin
yazışmaları yapmak,
j) Kalite Yönetim Sistemleri doğrultusunda kurumumuz çalışanlarının gelişimlerine
katkı sağlayacak çalışmaları yürütmek,
k) Yürürlükteki mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile müdür ve şef tarafından
verilen mevzuata uygun görevleri yerine getirmek.
(4) Maaş İşlemleri Biriminin görevleri şunlardır; a) Memur ve sözleşmeli personelin
mali hakları ile ilgili maaş işlemlerini yürütmek,
b) Müdürlüğün gider planı ve yıllık bütçe hazırlık işlemlerini yapmak,
c) Kurum kadrolarında görevli tüm personelin atama, yükselme, kadro intibakı, yer
değiştirme, hastalık, fazla çalışma, emeklilik ve disiplin cezası gibi konulara ilişkin ödeme
işlerine ait tahakkukları yürürlükteki ilgili mevzuat çerçevesinde ve zamanında yapmak,
ç) Ödeme emri belgelerinin ödenmek üzere Mali Hizmetler Müdürlüğüne
gönderilmesini sağlamak,
d) Memur personelin yan ödeme - özel hizmet cetvellerini her takvim yılı için
hazırlayarak Yerel Yönetimler Şube Müdürlüğüne onaylatmak,
e) SGK ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
f) Memur ve sözleşmeli personelin sosyal güvenlik kurumları ile ilgili tüm işlemlerini
yürütmek,
g) Memur ve sözleşmeli personelin icra, nafaka vb. borçları ile Belediyeye ilişkin
borçlarının bordrolarından kesilmesini sağlamak ve ilgili kurumlara bildirmek,
ğ) Memur ve sözleşmeli personel ile ilgili mali konularda istenen bilgi, belge ve
görüşleri hazırlamak,
h) Müdürlüğe ilişkin tahakkuk iş ve/veya işlemlerinin 2464 sayılı Belediye Gelirleri
Kanunu ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak yapılmasını sağlamak,
ı) SGK ile entegre çalışmalar sürdürülmekle, memur personelimizin herhangi bir hak
kaybına uğramaması için Hizmet Takip Programına (HİTAP) özenli bir şekilde güncel olarak
işlemek,
i) Yeni işe alınan, işten ayrılan ve kadro değişikliği olan personelin giriş ve çıkış
bildirimlerinin süresi içinde SGK’ya yapmak,
j) Arazi tazminatı almaya hak kazanan personelin ve stajyer öğrencilerin puantaj takibi
yapılarak ödeme almalarını sağlamak,
k) 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesi gereğince memurlara verilen
ikramiye işlemlerini yürütmek,
l) 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu gereği
Belediyemiz ile yetkili sendika arasında yapılan Toplu İş Sözleşmesi hükümlerini uygulamak,
m) Yürürlükteki mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile müdür ve şef tarafından
verilen görevleri yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görev ve Hizmetler
MADDE 13 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne gelen evrak bilgisayarda
evrak kayıt sistemine kaydedilerek Müdürün havalesi ile ilgili personele gereği için verilir.
(2) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğündeki iş ve işlemler müdür tarafından
düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
(3) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünde görevli tüm personel kendilerine
verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak
zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
İşbirliği ve Koordinasyon
MADDE 14 - (1) Müdürlük içi işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır;
a) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür
tarafından sağlanır,
b) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra
müdüre iletilir,
c) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder,
ç) Bu yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle
görevlerinden ayrılmaları durumunda; görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya,
yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye
devir teslimini yapmaları zorunlu olup, devir–teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemi
yapılamaz,
d) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve üzerindeki zimmetli
eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla o işi yapacak yeni personele teslim eder.
(2) Müdürlükler arası yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür.
(3) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi,
Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve
Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Denetim ve Disiplin
Denetim
MADDE 15 - (1) Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.
(2) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek
gördüğünde denetlemek ve ilgilileri yönlendirme yetkisine sahiptir.
Disiplin
MADDE 16 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü çalışan tüm personelle ilgili
disiplin işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer
Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer
mevzuata uygun olarak yürütür.
(2) İşçi personel ile ilgili İşçi Disiplin işlemleri, İşçi Disiplin Kurulu tarafından TİS ve
yürürlükteki ilgili mevzuata uygun olarak yürütülür.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Son Hükümler Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
MADDE 17 - (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 18 - (1) Bu yönetmelik Artvin Belediye Meclisince kabul edildikten sonra
yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 - (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
İş bu yönetmelik Belediye Meclisinin 05/12/2019 gün ve 112 sayılı kararı ile kabul edilmiştir.