T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Amaç, Kapsam, Dayanak ve İlkeler
Amaç
MADDE 1- (1)Bu Yönetmeliğin amacı Artvin Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve çalışma esaslarına ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1)Bu Yönetmelik Müdürlük teşkilatı ile Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları kapsamında yürütülecek faaliyetlerini kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1)Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1)Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Alt birim sorumlusu: Müdürlüğe bağlı bir şefliğin yöneticisini,
Alt birim: Müdürlüğün altında kurulan şeflikleri ve diğer alt birimleri
Belediye: Artvin Belediyesi’ni,
Bütçe raporu: Talep edilen bilgi türüne göre bütçe uygulamasına ilişkin sonuçları gösteren tablo veya raporu,
Gerçekleştirme görevlisi: Harcama sürecinde kendisine rol ve sorumluluk verilen ve yetki kullanan görevliler ile diğer gerçekleştirme görevlilerince harcama sürecinde düzenlenen belgeleri bir araya getirerek gerekli mali kontrolleri yapan ve ödeme emri belgesini düzenleyen görevliyi,
Harcama birimi: Artvin Belediyesi Bütçesinde ödenek tahsis edilen ve/veya Harcama Yetkilisi bulunan birimleri,
Harcama yetkilisi: Bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama biriminin en üst düzey yöneticisini,
Müdürlük: Artvin Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğünü,
Müdür: Artvin Belediyesi Mali Hizmetler Müdürünü,
Mali rapor: Belediyenin belirli bir tarih itibariyle mali durumu hakkında bilgi veren mali rapor ve tabloları,
Meclis: Artvin Belediyesi Belediye Meclisini,
Muhasebe yetkilisi mutemedi: Muhasebe Birimine bağlı olarak tahsilât yönetmeliği, tahsilât şefliği ve benzeri isimler altında mutemetlik görevinin yapıldığı birimi.
Muhasebe yetkilisi: Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmış sertifikalı yöneticiyi,
Şef: Müdürlük alt birimlerinin ve faaliyetlerinin yürütülmesinden Müdüre karşı sorumlu olan yöneticiyi,
Şeflik: Müdür tarafından Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluklarının paylaştırılarak daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla kurulan ve Müdürün emir ve talimatlarına göre kendisine verilen görevleri yürüten birimi,
Üst yönetici: Artvin Belediye Başkanı’nı,
Vezne: Muhasebe birimine teslim edilen para ve para ile ifade edilebilen menkul değerlerin muhafaza edildiği yeri,
Yetkili memur: Görevleri gereği veya görevlendirilmeleri nedeniyle muhasebe görevli çalışan kişileri,
Yönetmelik: Bu Yönetmeliği, İfade eder.
Temel ilkeler
MADDE 5- (1) Müdürlüğün çalışmalarında;
ç) Kurum içi yönetimde ve kenti ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
Mali Hizmet Müdürlüğünün Yapısı ve Görevleri
Müdürlüğün yapısı
MADDE 6- (1)Mali Hizmetler Müdürlüğü görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konulara göre ayrılmış şefliklerden oluşur. Şeflikler Müdürlüğün görev alanına giren bütçe hazırlama ve uygulama, muhasebe ve raporlama, kesin hesap, gelir tahakkuk, tahsilat ve takip, taşınır kayıt kontrol ve ihtiyaç duyulan diğer alt birimleri içerecek şekilde yapılandırılır. Bu görevler ayrı ayrı veya birleştirilerek yürütülebilir.
(2)Müdürlükte kurulacak şeflikler ve görevlilerin şeflikler arasındaki dağılımı müdür tarafından belirlenerek yazılı olarak servis görevlilerine bildirilir.
MADDE 7 - (1)Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,
ç) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin yaptıkları tahsilatların kontrolü ve idare hesaplarına intikaline ilişkin işlemleri yürütmek,
ğ) İlgili mevzuatı çerçevesinde gelirleri tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip işlemlerini yürütmek, gelir ve alacakların tahsil işlemlerini yürütmek,
ı)Bütçe emanetine alınan tutarların ödenmesinin sağlanması için gerekli tedbirleri almak,
ş) Belediyenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
ü) Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek,
MADDE 8- (1) Müdür görev ve hizmetlerinden ötürü bağlı olduğu Başkan veya Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup, Müdürlük hizmetlerinin Belediyenin vizyon ve misyonuna ve ilgili mevzuata uygun olarak etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktan sorumludur. Bu kapsamda;
ç) İlgili mevzuata uygun olarak Mali Hizmetler Müdürlüğünün taşınır kayıt yetkilisinin belirlenmesi; taşınır işlemlerini gerçekleştirilmesinin sağlanması,
g) Alt birimler arasında gerekli koordinasyonun sağlanması ve verilen işlerin takibi,
h)Sorumluluk alanına giren diğer işler ile üst makamlarca verilen diğer görevlerin yürütülmesinden sorumludur.
ŞŞefliklerin görev ve iş dağılımı
MADDE 9-Mali Hizmetler Müdürlüğüne bağlı şeflikler ve alt birimler aşağıda sıralanmıştır.
1-)Muhasebe Şefliği
2-)Emlak ve Gelir Şefliği
3-) Su Tahakkuk ve Tahsilat Şefliği
4-)İcra Birimi
5-)Taşınır Kayıt Birimi
Müdürlüğün şeflikler arasındaki görev ve iş dağılımı bu Yönetmeliğin 6 ve 7’nci maddelerine göre Müdür tarafından yapılır ve imza karşılığı alt birim yöneticilerine tebliğ edilir.
Şeflerin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 10- (1) Şefler; kendisine bağlanan alt birime Müdür tarafından verilen görevlerin Belediyenin vizyon ve misyonu ile Stratejik Planında belirlenen amaç ve hedeflere uygun olarak etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesinden Müdüre karşı sorumludur.
(2) Şefler;
MADDE 11- (1) Büroların işleyişinde alt birim sorumlusuna yardımcı olmak ve birimdeki işleri yürütmek üzere Müdür tarafından yeter sayıda alt birim görevlileri görevlendirilir. Alt birim görevlileri görev ve yetkilerini sürdürürken alt birim sorumlusuna karşı sorumludurlar. ,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hizmetler Müdürlüğünce Yürütülecek faaliyetler
Bütçe hazırlanmasında temel yaklaşım
MADDE 12- (1)Belediye bütçesi stratejik plan ve performans programına uygun olarak ve yerel öncelikler ile saydamlık ve hesap verilebilirlik ilkeleri dikkate alınarak hazırlanır.
(2)Bütçe hazırlık sürecine iç ve dış paydaşların katılımı sağlanır. Bu katılım sürecinde paydaşların taleplerinin stratejik plan ve performans programı ile Belediyenin mali kaynakları ve imkanları çerçevesinde yerine getirilmesi sağlanır. Paydaşlar taleplerinin nasıl dikkate alındığı ve ne ölçüde yerine getirildiği konularında gerekçeleri ile birlikte bilgilendirilir.
MADDE 13- (1)Bütçe hazırlık çalışmaları Müdürlüğün koordinasyonunda yürütülür. Bütçe hazırlık süreci Başkanın hazırlık çağrısı ile başlar ve bütçenin Mecliste kabul edilmesiyle sonuçlanır.
(2)Bütçenin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler müdürlüğü tarafından ilgili birimlere gönderilir. Her bir harcama birimi bütçe teklifini hazırlayarak birim performans programıyla birlikte mali hizmetler birimine gönderir. Harcama birimi temsilcileri ile görüşmeler yapılarak Belediyenin bütçe teklifi Müdürlük tarafından hazırlanır. Birimlerin bütçe tekliflerinin hazırlanmasında Orta Vadeli Program, Orta Vadeli Mali Plan, Bütçe Çağrısı ve Bütçe Hazırlama Rehberi, Yatırım Genelgesi ve Yatırım Programı Hazırlama Rehberi ile İdarenin stratejik planı ve yerel ihtiyaçlar ile ilgili mevzuat dikkate alınır.
MADDE 14– (1)Bütçe işlemlerine ilişkin harcama kararları ve harcama süreci harcama birimlerince; bütçe işlemlerinin muhasebesi, raporlanması, gelirlerin tahsili ve giderlerin ödenmesine ilişkin işlemler harcama birimleriyle koordinasyon sağlanarak gerçekleştirilir, kayıtları tutulur ve izlenir.
(2) Belediyenin harcama birimlerinin kendilerine tahsis edilen bütçe ödenek ve harcama bilgilerine ilişkin raporlara ulaşması sağlanır.
MADDE 15- (1)Belediyenin ödenek aktarılmasına ilişkin işlemleri ilgili yasal düzenleme ve sınırları içinde Müdürlük tarafından yürütülür
MADDE 16- (1)Belediyenin gelir tahakkuku, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemleri, ilgili mevzuatında özel bir düzenleme bulunmadığı takdirde, Müdürlük tarafından yürütülür. Diğer birimlerin işlemlerinden herhangi bir gelir tahakkuku yapılması gerektiğinde tahakkuk işlemleri ilgili birim, muhasebeleştirme ve tahsil işlemleri ile Müdürlük tarafından yürütülür.
(2)Tahakkuk birimi ayrı olan işlemlerde gelirlerin tahakkukuna ilişkin bilgi ve belgeler gerekli işlemlerin ve muhasebe kayıtlarının yapılması amacıyla ilgili birim tarafından Müdürlüğe bildirilir.
MADDE 17– (1)Belediyenin mülkiyetinde veya idareye tahsisli olan ya da idarenin kullanımında bulunan taşınır ve kiraya verilen taşınmazları ile bunlara ilişkin işlemlerin muhasebe kayıtları ve raporlarının hazırlanmasına ilişkin işlemler Müdürlük tarafından yürütülür.
MADDE 18- (1)Belediyenin muhasebe hizmetleri usulüne uygun şekilde görevlendirilen muhasebe yetkilisi tarafından yürütülür.
(2) Muhasebe yetkilisi ilgili mevzuatın verdiği görev, yetki ve sorumlulukların zamanında yerine getirilmesi ve hesap verilmesinden sorumludur. Mali Hizmetler Müdürünün harcama yetkilisi olması halinde muhasebe yetkilisi görevi muhasebe yetkilisi sertifikalı başka bir personele verilir.
MADDE 19- (1)Bütçe kesin hesabı, bütçe uygulama sonuçları dikkate alınarak ve muhasebe kayıtlarına göre zamanında ve ilgili mevzuata göre hazırlanır.
Bütçe uygulama sonuçlarının raporlanmasıMADDE 20- (1)Bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin her türlü rapor, cetvel ve belge harcama birimlerine gerekli bilgi ve raporları sağlayacak şekilde yürütülür.
MADDE 21- (1)Müdürlük harcama birimleri tarafından birimlerine ilişkin olarak istenilen bilgileri sağlamak ve harcama birimlerine mali konularda danışmanlık hizmeti sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla mali yönetim ve kontrol ile denetim konularında gerekli bilgi ve dokümantasyon, yetki ve görevleri çerçevesinde, Müdürlük tarafından oluşturulur ve izlenir.
(2)Harcama birimleri, mali mevzuatta meydana gelen değişiklikler konusunda Müdürlük tarafından uygun araçlarla bilgilendirilir. Mali konulardaki düzenleme ve kararların uygulanması konusunda, gerektiğinde ilgili idarelerin görüşü de alınarak, Müdürlük tarafından uygulamaya açıklık getirici ve yönlendirici yazılı açıklama yapılabilir.
Muhasebe Yetkilisi ve Görevleri
Muhasebe hizmeti, yetkilisi ve atanması
MADDE 22- 1)Muhasebe hizmeti; gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yaptırılması ve raporlanması işlemleridir. Bu işlemleri usulüne uygun şekilde yürütmekle görevlendirilen kişi muhasebe yetkilisidir.
(2) Muhasebe yetkilisi muhasebe yetkilisi sertifikası olanlar içinden Başkan tarafından atanır. Muhasebe sertifikası olan personel olamaması halinde bu görev Başkan tarafından görevlendirilecek personel tarafından yürütülür.
MADDE 23- (1)Muhasebe yetkilisi, bu Yönetmelikte tanımlanan hizmetlerin ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak yürütülmesi ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun saydam ve erişebilir şekilde tutulmasından sorumludur. Muhasebe yetkilisi gerekli bilgi ve raporları düzenli olarak ilgili birimlere ve üstlerine verir.
ç) Hak sahibinin kimliğine ilişkin belgeleri kontrol etmekle görevlidir. Buna ilişkin olarak her yıl başında birimlerden yazıyla ilgili birimlerin harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlilerinin imza örnekleri yazıyla istenir.
MADDE 24- (1)Bu Yönetmeliğin uygulanmasına ilişkin tereddütler Başkan tarafından
giderilir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 25- (1)Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler uygulanır.
MADDE 26- (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisinde kabul edilip Belediyenin internet sayfasında yayımlanmasıyla yürürlüğe girer.
MADDE 27- (1)Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
İş bu yönetmelik Belediye Meclisinin 05/03/2020 gün ve 23 sayılı kararı ile kabul edilmiştir.
(12)
© 2007 - T.C. Artvin Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından hazırlanmıştır.
© 2007 - T.C. Artvin Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından hazırlanmıştır.