Mali Hizmetler Müdürlüğü

                                                    
  Müdür : Ünal YÜKSEL
Telefon : 444 7 008  Dahili : 1477 
Mail: muhasebe@artvin.bel.tr
 
 
 
 
T.C.
ARTVİN BELEDİYESİ
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve İlkeler

Amaç

MADDE 1- (1)Bu Yönetmeliğin amacı Artvin Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve çalışma esaslarına ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2- (1)Bu Yönetmelik Müdürlük teşkilatı ile Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları kapsamında yürütülecek faaliyetlerini kapsar.

Dayanak

MADDE 3- (1)Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1)Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

Alt birim sorumlusu: Müdürlüğe bağlı bir şefliğin yöneticisini,

Alt birim: Müdürlüğün altında kurulan şeflikleri ve diğer alt birimleri

Belediye: Artvin Belediyesi’ni,

Bütçe raporu: Talep edilen bilgi türüne göre bütçe uygulamasına ilişkin sonuçları gösteren tablo veya raporu,

Gerçekleştirme görevlisi: Harcama sürecinde kendisine rol ve sorumluluk verilen ve yetki kullanan görevliler ile diğer gerçekleştirme görevlilerince harcama sürecinde düzenlenen belgeleri bir araya getirerek gerekli mali kontrolleri yapan ve ödeme emri belgesini düzenleyen görevliyi,

Harcama birimi: Artvin Belediyesi Bütçesinde ödenek tahsis edilen ve/veya Harcama Yetkilisi bulunan birimleri,

Harcama yetkilisi: Bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama biriminin en üst düzey yöneticisini,                                                                                                            

Müdürlük: Artvin Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğünü,

            Müdür: Artvin Belediyesi Mali Hizmetler Müdürünü,

Mali rapor: Belediyenin belirli bir tarih itibariyle mali durumu hakkında bilgi veren mali rapor ve tabloları,

Meclis: Artvin Belediyesi Belediye Meclisini,

Muhasebe yetkilisi mutemedi: Muhasebe Birimine bağlı olarak tahsilât yönetmeliği, tahsilât şefliği ve benzeri isimler altında mutemetlik görevinin yapıldığı birimi.

Muhasebe yetkilisi: Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmış sertifikalı yöneticiyi,

Şef: Müdürlük alt birimlerinin ve faaliyetlerinin yürütülmesinden Müdüre karşı sorumlu olan yöneticiyi,

Şeflik: Müdür tarafından Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluklarının paylaştırılarak daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla kurulan ve Müdürün emir ve talimatlarına göre kendisine verilen görevleri yürüten birimi,

Üst yönetici: Artvin Belediye Başkanı’nı,

Vezne: Muhasebe birimine teslim edilen para ve para ile ifade edilebilen menkul değerlerin muhafaza edildiği yeri,

Yetkili memur: Görevleri gereği veya görevlendirilmeleri nedeniyle muhasebe görevli çalışan kişileri,

            Yönetmelik: Bu Yönetmeliği, İfade eder.

Temel ilkeler

MADDE 5- (1) Müdürlüğün çalışmalarında;

  1. Karar alma, uygulama ve eylemlerde saydamlık,
  2. Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca  uygunluk,
  3. Hesap verebilirlik,

ç) Kurum içi yönetimde ve kenti ilgilendiren kararlarda katılımcılık,

  1. Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
  2. Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
  3. Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik temel ilkelerini esas alır.

İKİNCİ BÖLÜM

Mali Hizmet Müdürlüğünün Yapısı ve Görevleri

Müdürlüğün yapısı

  MADDE 6- (1)Mali Hizmetler Müdürlüğü görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konulara göre ayrılmış şefliklerden oluşur. Şeflikler Müdürlüğün görev alanına giren bütçe hazırlama ve uygulama, muhasebe ve raporlama, kesin hesap, gelir tahakkuk, tahsilat ve takip, taşınır kayıt kontrol ve ihtiyaç duyulan diğer alt birimleri içerecek şekilde yapılandırılır. Bu görevler ayrı ayrı veya birleştirilerek yürütülebilir.

(2)Müdürlükte kurulacak şeflikler ve görevlilerin şeflikler arasındaki dağılımı müdür tarafından belirlenerek yazılı olarak servis görevlilerine bildirilir.

Müdürlüğün görevleri

MADDE 7 - (1)Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:

  1. Belediyenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek,
  2. İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

                                                Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,

ç) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin yaptıkları  tahsilatların kontrolü ve idare hesaplarına intikaline ilişkin işlemleri yürütmek,

  1. Belediyenin yetki ve sorumluluk alanındaki vergi, harç, harcamalara katılma payları, ücret, ceza ve diğer gelirlerin yasal süreler içerisinde tahsili yapmak,
  2. Belediyenin    ödemelerini  gerçekleştirmek,
  3. Banka hesabının takibi, kontrolü ve muhasebeleştirilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,
  4. Belediye tarafından ödenmesi gereken kanuni paylar ve fon payları takip etmek

  ğ) İlgili mevzuatı çerçevesinde gelirleri tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip işlemlerini yürütmek, gelir ve alacakların tahsil işlemlerini yürütmek,

  1. Gelir tarife cetvellerini ilgili birimlerin de katılımını sağlayarak hazırlamak ve meclise  sevkini  sağlamak,

 

ı)Bütçe emanetine alınan tutarların ödenmesinin sağlanması için gerekli tedbirleri almak,

  1. Bütçe içi avans ve bütçe dışı avansların verilmesi ve yasal süresi içinde kapatılmasına ilişkin işlemleri yürütmek,
  1. İhale mevzuatı gereği alınan veya ilgili birimlerce gönderilen teminat mektuplarının alınması, muhasebesi, saklanmasının yapılması ve iadesi gerektiğinde de ihaleyi yapan birimin ilişiği kalmamıştır bildirisine istinaden ilgililerine iade edilmesine ilişkin  işlemleri yürütmek,
  2. Alacaklardan zamanında ödenmeyenlerden yasal takibe başvurulması gerekenlere ilişkin işlemleri ve hukuki takibini başlatmak,
  1. Belediyeye yapılacak her türlü karşılıksız varlık bağışına ilişkin işlemlerin takibi, kaydı, muhasebesi ve konsolide edilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,
  1. İlgili Yönetmeliğe uygun olarak Mali Hizmetler Müdürlüğünün taşınır kayıt yetkilisini belirlemek ve taşınır işlemlerinin gerçekleşmesini sağlamak,                                                                                       
  1. Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek, bütçe kesin hesabını hazırlamak, malî istatistikleri hazırlamak,
  2. Belediyenin muhasebe kayıtlarını tutmak ve mali raporlarını hazırlamak, ö) Belediyenin yönetim dönemi ve kesin hesabını hazırlamak,
  3. Belediyenin nakit dengesinin sağlanması ve kredi  geri ödeme işlemlerini yürütmek,
  1. MÜLGA (Belediye Meclisinin 06/08/2020 tarih ve 57 Sayılı kararı)
  2. Belediyenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınırlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,

ş) Belediyenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,

  1. Belediyenin başka birimleri ilgilendirmeyen  diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,
  2. Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,

ü) Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek,

  1. İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması, geliştirilmesi ve sonuçlarının raporlanması konularında çalışmalar yapmak,
  1. Malî konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak,
  1. Görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda başkan ve başkan yardımcıları tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 8- (1) Müdür görev ve hizmetlerinden ötürü bağlı olduğu Başkan veya Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup, Müdürlük hizmetlerinin Belediyenin vizyon ve misyonuna ve ilgili mevzuata uygun olarak etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktan sorumludur. Bu kapsamda;                                            

  1. Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınların takip edilmesi ve gelişme ve değişikliklerden personelinin bilgilendirilmesi ve eğitilmesi,
  2. Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluk alanına giren bütün işlerin sevk ve idari ile gerekli denetimlerin yapılması,
  3. Müdürlük personelinin terfi, doğum yardımı, aile yardımı ve benzeri özlük haklarındaki değişikliklere ilişkin değişikliklerin izlenerek zamanında ilgili birime bildirilmesinin sağlanması,

ç) İlgili mevzuata uygun olarak Mali Hizmetler Müdürlüğünün taşınır kayıt  yetkilisinin belirlenmesi; taşınır işlemlerini gerçekleştirilmesinin sağlanması,

  1. Müdürlüğün çalışma ve stratejik planları, faaliyet raporları, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulması; süreç analizleri, uygulamaya ilişkin değerlendirme ve sonuçların hazırlanarak uygulanmasının sağlanması,
  2. Müdürlüğün genel iş yürütümü konularında ilgili ve yetkili mercilere müdürlük görüşünün hazırlanması,
  3. Müdürlüğün bütçe taslağının hazırlanması ve harcama yetkilisi bütçe giderlerinin gerçekleştirilmesi,

g) Alt birimler arasında gerekli koordinasyonun sağlanması ve verilen işlerin takibi,

                  h)Sorumluluk alanına giren diğer işler ile üst makamlarca verilen diğer görevlerin yürütülmesinden sorumludur.

ŞŞefliklerin görev ve iş dağılımı

MADDE 9-Mali Hizmetler Müdürlüğüne bağlı şeflikler ve alt birimler aşağıda sıralanmıştır.

1-)Muhasebe Şefliği

2-)Emlak ve Gelir Şefliği

3-) Su Tahakkuk ve Tahsilat Şefliği

4-)İcra Birimi

5-)Taşınır Kayıt Birimi

Müdürlüğün şeflikler arasındaki görev ve iş dağılımı bu Yönetmeliğin 6 ve 7’nci maddelerine göre Müdür tarafından yapılır ve imza karşılığı alt birim yöneticilerine tebliğ edilir.

Şeflerin görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 10- (1) Şefler; kendisine bağlanan alt birime Müdür tarafından verilen görevlerin Belediyenin vizyon ve misyonu ile Stratejik Planında belirlenen amaç ve hedeflere uygun olarak etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesinden Müdüre karşı sorumludur.

(2) Şefler;

  1. Kendisine bağlanan alt birimin iş ve işlemlerinin ilgili mevzuat ile Müdürden alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak,
  2. Müdürün görevlerine yardımcı olmak,
  1. Faaliyetlerinin hesabını Müdüre vermekle sorumludur.

Alt birim görevlilerinin görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 11- (1) Büroların işleyişinde alt birim sorumlusuna yardımcı olmak ve birimdeki işleri yürütmek üzere Müdür tarafından yeter sayıda alt birim görevlileri görevlendirilir. Alt birim görevlileri görev ve yetkilerini sürdürürken alt birim sorumlusuna karşı sorumludurlar. ,

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Mali Hizmetler Müdürlüğünce Yürütülecek faaliyetler

Bütçe hazırlanmasında temel yaklaşım

MADDE 12- (1)Belediye bütçesi stratejik plan ve performans programına uygun olarak ve yerel öncelikler ile saydamlık ve hesap verilebilirlik ilkeleri dikkate alınarak hazırlanır.

(2)Bütçe hazırlık sürecine iç ve dış paydaşların katılımı sağlanır. Bu katılım sürecinde paydaşların taleplerinin stratejik plan ve performans programı ile Belediyenin mali kaynakları ve imkanları çerçevesinde yerine getirilmesi sağlanır. Paydaşlar taleplerinin nasıl dikkate alındığı ve ne ölçüde yerine getirildiği konularında gerekçeleri ile birlikte bilgilendirilir.

Bütçenin hazırlanması

MADDE 13- (1)Bütçe hazırlık çalışmaları Müdürlüğün koordinasyonunda yürütülür. Bütçe hazırlık süreci Başkanın hazırlık çağrısı ile başlar ve bütçenin Mecliste kabul edilmesiyle sonuçlanır.

(2)Bütçenin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler müdürlüğü tarafından ilgili birimlere gönderilir. Her bir harcama birimi bütçe teklifini hazırlayarak birim performans programıyla birlikte mali hizmetler birimine gönderir. Harcama birimi temsilcileri ile görüşmeler yapılarak Belediyenin bütçe teklifi Müdürlük tarafından hazırlanır. Birimlerin bütçe tekliflerinin hazırlanmasında Orta Vadeli Program, Orta Vadeli Mali Plan, Bütçe Çağrısı ve Bütçe Hazırlama Rehberi, Yatırım Genelgesi ve Yatırım Programı Hazırlama Rehberi ile İdarenin stratejik planı ve yerel ihtiyaçlar ile ilgili mevzuat dikkate alınır.

Bütçe işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve kaydedilme

MADDE 14– (1)Bütçe işlemlerine ilişkin harcama kararları ve harcama süreci harcama birimlerince; bütçe işlemlerinin muhasebesi, raporlanması, gelirlerin tahsili ve giderlerin ödenmesine ilişkin işlemler harcama birimleriyle koordinasyon sağlanarak gerçekleştirilir, kayıtları tutulur ve izlenir.

(2) Belediyenin harcama birimlerinin kendilerine tahsis edilen bütçe ödenek ve harcama bilgilerine ilişkin raporlara ulaşması sağlanır.

Ödenek aktarma belgelerinin düzenlenmesi

            MADDE 15- (1)Belediyenin ödenek aktarılmasına ilişkin işlemleri ilgili yasal düzenleme ve sınırları içinde Müdürlük tarafından yürütülür

Gelirlerin tahakkuku, gelir ve alacakların takip ve tahsili,

MADDE 16-  (1)Belediyenin  gelir  tahakkuku,  gelir  ve  alacaklarının  takip  ve tahsil işlemleri, ilgili mevzuatında özel bir düzenleme bulunmadığı takdirde, Müdürlük tarafından yürütülür. Diğer birimlerin işlemlerinden herhangi bir gelir tahakkuku yapılması gerektiğinde tahakkuk işlemleri ilgili birim, muhasebeleştirme ve tahsil işlemleri ile Müdürlük tarafından yürütülür.

(2)Tahakkuk birimi ayrı olan işlemlerde gelirlerin tahakkukuna ilişkin bilgi ve  belgeler gerekli işlemlerin ve muhasebe kayıtlarının yapılması amacıyla ilgili birim  tarafından Müdürlüğe bildirilir.

Taşınır ve taşınmaz kayıtlarının tutulması

MADDE 17– (1)Belediyenin mülkiyetinde veya idareye tahsisli olan ya da idarenin kullanımında bulunan taşınır ve kiraya verilen taşınmazları ile bunlara ilişkin işlemlerin  muhasebe kayıtları ve raporlarının hazırlanmasına ilişkin işlemler Müdürlük tarafından yürütülür.

  1. Birimler tasarrufları altındaki veya yeni elde ettikleri taşınır ve kiraya verilen taşınmazlara ilişkin bilgileri gerekli kayıtların yapılması için Müdürlüğe bildirir. Müdürlük taşınır ve taşınmazlara ilişkin gerekli kayıt ve kontrol sistemini oluşturur ve tahsis ve takibine ilişkin işlemleri bu kayıtlar üzerinden yürütür.
  2. Müdürlük Taşınır Mal Yönetmeliği’ne göre taşınırların yönetimine ilişkin görevlilerin belirlenmesi, gerekli defter ve belgelerin tutulması ve taşınır mal yönetim hesabının tutularak ilgili yerlere gönderilmesi ve/veya denetime hazır halde Belediyede tutulmasını sağlar.

Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesi

MADDE 18- (1)Belediyenin muhasebe hizmetleri usulüne uygun şekilde görevlendirilen muhasebe yetkilisi tarafından yürütülür.

(2) Muhasebe yetkilisi ilgili mevzuatın verdiği görev, yetki ve sorumlulukların zamanında yerine getirilmesi ve hesap verilmesinden sorumludur. Mali Hizmetler Müdürünün harcama yetkilisi olması halinde muhasebe yetkilisi görevi muhasebe yetkilisi sertifikalı başka bir personele verilir.

Bütçe kesin hesabının hazırlanması

MADDE 19- (1)Bütçe kesin hesabı, bütçe uygulama sonuçları dikkate alınarak ve muhasebe kayıtlarına göre  zamanında ve ilgili mevzuata göre hazırlanır.

Bütçe uygulama sonuçlarının raporlanması

MADDE 20- (1)Bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin her türlü rapor, cetvel ve belge harcama birimlerine gerekli bilgi ve raporları sağlayacak şekilde yürütülür.

Danışmanlık hizmeti sunma ve bilgilendirme yükümlülüğü

MADDE 21- (1)Müdürlük harcama birimleri tarafından birimlerine ilişkin olarak istenilen bilgileri sağlamak ve harcama birimlerine mali konularda danışmanlık hizmeti sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla mali yönetim ve kontrol ile denetim konularında gerekli bilgi ve dokümantasyon, yetki ve görevleri çerçevesinde, Müdürlük tarafından oluşturulur ve izlenir.

(2)Harcama birimleri, mali mevzuatta meydana gelen değişiklikler konusunda Müdürlük tarafından uygun araçlarla bilgilendirilir. Mali konulardaki düzenleme ve kararların uygulanması konusunda, gerektiğinde ilgili idarelerin görüşü de alınarak, Müdürlük tarafından uygulamaya açıklık getirici ve yönlendirici yazılı açıklama yapılabilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

   Muhasebe Yetkilisi ve Görevleri

Muhasebe hizmeti, yetkilisi ve atanması

MADDE 22- 1)Muhasebe hizmeti; gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yaptırılması ve raporlanması işlemleridir. Bu işlemleri usulüne uygun şekilde yürütmekle görevlendirilen kişi muhasebe yetkilisidir.

            (2) Muhasebe yetkilisi muhasebe yetkilisi sertifikası olanlar içinden Başkan tarafından atanır. Muhasebe sertifikası olan personel  olamaması halinde bu  görev Başkan tarafından görevlendirilecek personel tarafından yürütülür.

Muhasebe yetkilisinin yetki ve sorumlulukları ile birleşemeyecek görevler

MADDE 23- (1)Muhasebe yetkilisi, bu Yönetmelikte tanımlanan hizmetlerin ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak yürütülmesi ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun saydam ve erişebilir şekilde tutulmasından sorumludur. Muhasebe yetkilisi gerekli bilgi ve raporları düzenli olarak ilgili birimlere ve üstlerine verir.

  1. Muhasebe yetkilisi ödeme aşamasında, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi  ve Kontrol Kanununa göre, ödeme emri belgesi ve ekleri üzerinde;
  1. Yetkililerin imzasını
  1. Ödemeye ilişkin mevzuatında sayılan belgelerin tamam olması,
  1. Maddi hata bulunup bulunmadığı,

               ç) Hak sahibinin kimliğine ilişkin belgeleri kontrol etmekle görevlidir. Buna ilişkin olarak her yıl başında birimlerden yazıyla ilgili birimlerin harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlilerinin imza örnekleri yazıyla istenir.

  1. Muhasebe yetkilisi, ilgili mevzuatında düzenlenmiş belgeler dışında belge arayamaz. İkinci fıkrada sayılan konulara ilişkin hata ve eksiklik bulunması halinde ödeme yapamaz. Muhasebe yetkilisi işlemlere ilişkin defter, kayıt ve belgeleri muhasebe  şefliği birimi  marifetiyle muhafaza eder ve denetime hazır bulundurur. Muhasebe yetkilisi, ödeme emri belgesine bağlandığı halde ödenemeyen tutarları, bütçeye giderek yazarak bütçe emaneti hesaplarına almak ve buradan ödeme yapmaktan, malın alındığı veya hizmetin yapıldığı mali yılı izleyen beşinci yılın sonuna kadar talep edilmeyen emanet hesaplardaki tutarları bütçeye gelir kaydetmekten sorumludur. Gelir kaydedilen tutarlar Mahkeme kararı üzerine ödenir. Muhasebe Yetkililerinin 5018 sayılı Kanuna göre yapacakları kontrollere ilişkin sorumlulukları görevleri gereği incelemeleri gereken belgelerle sınırlıdır.
  2. Muhasebe yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edebilen  değerleri geçici olarak almak, vermek ve göndermekle görevlendirilenler muhasebe yetkilisi mutemedi sayılır ve hesaplarını muhasebe yetkilisine vermekle sorumludur.
  3. Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez.
  4. Muhasebe yetkilisi 4734 sayılı Kanunla ilgili ihale süreçlerinde yer alamaz.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler Tereddütlerin giderilmesi

MADDE 24- (1)Bu Yönetmeliğin uygulanmasına ilişkin tereddütler Başkan tarafından

giderilir.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 25- (1)Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler uygulanır.

Yürürlük

MADDE 26- (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisinde kabul edilip Belediyenin internet sayfasında yayımlanmasıyla yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 27- (1)Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

            İş bu yönetmelik Belediye Meclisinin 05/03/2020 gün ve 23 sayılı kararı ile kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                             (12)

Close menu